A halak csillagképe

A halak csillagképe - Constellation of the fish

A soltvadkerti tóba a lecsökkent vízszint miatt vizet pótoltak az év első hónapjaiban. A friss beáramló vízre rengeteg hal gyűlt össze a befolyásnál, remek fotótémát szolgáltatva. Az volt a terv, hogy félig vízalatti képet készítsek éjszaka. Ez technikailag szép kihívás volt. A fényképezőgépnek egy üveg edényt ragasztottam, ennek pedig készíttettem szögvasakból egy olyan tartószerkezetet, ami mozdulatlanul tartja, és leszúrható a tófenékbe. Még világosban beállítottam a kompozíciót, és vártam az éjszakát. Az üveg edény elé beszórtam egy kevés haleledelt, hogy minél közelebb csaljam a halakat. A fényképezőt telefonról wifin keresztül oldottam ki (így láttam a kompozíciót is). Egy olyan manuális 15 mm-es objektívet használtam, aminek 1 cm a közelpontja, és a rekeszt is manuálisan lehet rajta állítani. 30 másodperces expozíciót használtam. Elvillantottam a vakukat 22-es blendénél, ezután kitekertem a rekeszt 4-ig, majd az élességet a végtelenbe. Sok éjszaka próbálkoztam vele, és mindig volt valami apró hiba az elkészült képen, amit másnap korrigálni kellett. Így került a Hold is a képre, mert az eredeti terv a Tejút volt, de napok alatt változott az ég képe is. Multiexpozícióval egyszerűbb lett volna elkészíteni, de ezt a fényképezőm csak sajnos JPG módban tudja.

Due to the reduced water level, water was added to the Soltvadkert pond in the first months of the year. The fresh inflow of water attracted a lot of fish to the water inlet, providing a great photo opportunity. The plan was to take a semi-underwater picture at night. To do this picture was technically a nice challenge. I glued a glass jar to the camera and had it made from angle iron into support that would hold it still and could be stuck into the bottom of the lake. I set up the composition while it was still light and waited for nightfall. I remote control the camera from my phone via wifi (so I could see the composition). I used a manual 15mm lens which has a 1cm close point and manual aperture adjustment. I used a 30-second exposure. I fired the flash at 22 aperture, then widened the aperture to 4, and modified the focus to infinity. I tried it many nights, and there was always some tiny error that had to be corrected the next day. That's how the moon got in the picture because the original plan was the Milky Way, but over a few days, the sky image changed. A multiexposure would have made it easier, but unfortunately, my camera can only do that in JPG mode.

Gépváz: NIKON CORPORATION NIKON Z 6
Objektív: Laowa 15mm f/4 Wide Angle Macro