Azonos súlycsoportban - In the same weight category
A fészket nem építő pusztai fajok számára természetes úton, akár száznál is több év alatt keletkeznének öreg, odvas fák, elhagyott harkály odúk vagy varjúfészkek. Ezért fajmegőrzés szempontjából, kiemelt jelentőségűek az őket imitáló mesterséges odúk. Ezen fajok megsegítésére az évek során 200 odút helyeztem ki olyan, korábban emberek által monokultúrásított területekre, melyeket már kezdett visszahódítani a természet, így újra táplálékbőség jelentkezett.
Nyomon követés és fotózás céljából az elmúlt két évben ötvenöt teljes napot töltöttem a revír foglalás és fiókanevelés megfigyelésével, különböző leshelyekben. Közben számos etológiailag is érdekes viselkedést sikerült lencsevégre kapnom. Ezen a jeleneten éppen egy homokdomb tetején üldögélő szalakótát riaszt el a semmiből előtűnő vörös vércse, ami nem odú-, csak táplálék-konkurenciát lát benne. Az extrém gyors, váratlan jelenetet csak azért tudtam elkapni, mert a lábam rajta volt egy átalakított exponálópedálon és ösztönösen rátapostam mielőtt felfogtam volna, mi is történik.
For non-nesting species in the bush, old, hollow trees, abandoned woodpecker burrows, or crow nests would naturally develop over hundreds of years. Artificial burrows that imitate them are, therefore, of particular importance for species conservation. To help these species, over the years, I have placed 200 burrows in areas previously mono-cultivated by humans, which are now beginning to be reclaimed by nature so that food is once again plentiful.
For tracking and photography, I have spent fifty-five full days observing revivory and chick rearing in various caves in the last two years. In the meantime, I have captured several ethologically exciting behaviors. In this particular scene, a European roller (Coracias garrulus) sitting on top of a sand hill is startled by a common kestrel (Falco tinnunculus) that appears out of nowhere and sees it not as a burrowing predator but as a food competitor. I could only capture the high-speed, unexpected scene because my foot was on a converted shutter pedal, and I instinctively stomped on it before I realized what was happening.
Gépváz:
Canon EOS R5
Objektív:
Canon EF 200mm f/2L IS USM